Naar Santa Marta!

9 augustus 2018 - Santa Marta, Colombia

Vandaag vliegen we naar Santa Marta. We hebben om 12 uur een vlucht, mooie tijd. We kunnen nog lekker ontbijten in het hotel en Remco heeft de dag ervoor een grotere taxi geregeld zodat al onze koffers. Taxi weer mooi op tijd dus op naar het vliegveld. Wanneer we in de rij staan valt ons een Nederlands stelletje gelijk op. Zij, zeker 1,80 m. We raken even kort aan de praat, we hebben nog geen Nederlanders gezien onderweg maar we gaan nu natuurlijk naar de toeristische kust en die Nederlanders zitten overal. Wanneer we naar de gate lopen zien we veel Nederlanders. Onze vlucht heeft voor het eerst vertraging, 2 uur! Maar gelukkig hebben ze Wifi op het vliegveld dus komen we de tijd wel door. Wanneer we in Santa Marta van het vliegveld naar buiten lopen moeten we toch wel even heel erg wennen. Wat ontzettend heet zeg, pfff, je kunt eigenlijk niet in de zon staan. Gelukkig hebben we een hotel met airco. We hebben hier een klein boutique-hotelletje geboekt tegen veel adviezen in, in het centrum van Santa Marta. Je hebt twee wijken die aan het strand liggen maar een heel stuk van Santa Marta af waarvan er één werd geadviseerd, Bello Horizonte. Maar wij houden gewoon niet zo van dat massale en die hoge torenflats, Het is altijd afwachten maar wanneer we worden afgezet worden we er gelijk al blij van. We worden weer alleraardigst ontvangen door twee Colombiaanse jongens. Eentje is de manager en de ander de receptionist. Ze spreken goed Engels, dat is ook fijn. Het blijkt dat we 2 kamers hebben waarvan de ene op de begane grond en de ander op de 3e verdieping. Mm niet echt fijn. Ze overleggen even en bieden ons aan om een kamer te ruilen met een andere gast die nog moet arriveren zodat we de kamers op dezelfde verdieping hebben. Probleem weer opgelost. We zitten op dezelfde verdieping als het kleine zwembadje (is niet meer dan een groot dompelbad). Ontzettend leuk ingericht dit hotel. Nadat we de koffers hebben we weggebracht lopen we Santa Marta in. Het blijkt dat 'the place to be' letterlijk bij ons om de hoek zit. Santa Marta wat ben je leuk! Allemaal hele leuke eettentjes en weer veel leven op straat. Santa Marta is trouwens de oudste stad van Colombia. Voor de lunch is het laat en voor avondeten eigenlijk vroeg maar op Tripadvisor heb ik gelezen dat Ouzo een restaurantje moet zijn waar je lekker kunt eten. Het blijkt later dat we geluk hebben dat we zo vroeg zijn want Ouzo moet je echt reserveren. We zitten op het terras onder de bomen  En er speelt een jongen op de viool en de ander op de Bas. Heel mooi maar na een tijdje zijn we er ook wel klaar mee en horen we toch liever Salsa muziek. Het is hun stek op dit moment een een andere straatartiest hoeft ook niet te denken dat hij of zij het hier even over kan nemen. 's Avonds kunnen we nog heel lang meegenieten van het bruisende nachtleven van Santa Marta inclusief de toeterende taxi's. Maar uiteindelijk slapen we hier steeds zo lekker dat we er dwars doorheen slapen.

1. Nancy:
    18 augustus 2018
    Wauw zo benieuwd naar jullie verhalen en zo leuk om het eea al mee krijgen van jullie belevenissen.
  2. Liane:
    18 augustus 2018
    Weer een nieuwe plek om te gaan ontdekken en bewonderen samen.
    Jullie maken er samen wel een hele mooie en bijzondere reis van. En zoals je het ook al in jou verhalen aangeeft je probeert heel veel vast te leggen maar dat is dus erg moeilik om allemaal voor elkaar te krijgen.