Medellin!

5 augustus 2018 - Medellín, Colombia

Na een uurtje vliegen komen we aan in Medellin. Nu zijn we voor het eerst echt met z'n vieren, geen contactpersonen hier. Eerst maar eens een 'veilige' taxi regelen. Onderweg worden we door diverse taxichauffeurs aangesproken maar het is ons afgeraden hiervan gebruik te maken en naar een taxistandplaats te gaan. We vragen het aan een beveiligingsmannetje dat lijkt ons wel veilig! Haha. De witte taxi's moeten we hebben. Een aardige Colombiaan doet onze koffers achterin de auto en we gaan. Het blijkt een rit te zijn van ongeveer 45 minuten. Het is wel een chauffeur die er van houdt om lekker strak door de bochten te gaan en daar zijn er echt veel van naar Medellin! We zijn dan ook blij dat we er zijn. Het is een enorme hoge toren tussen allerlei andere hoge torens in. Hier krijg je geen blij gevoel. Bij het begin van de torenflat staan 2 beveiligers. We laten ons het adres zien van het appartement dat we geboekt hebben bij Airbnb. Het was erg goedkoop en ik heb hier eigenlijk niet echt een goed gevoel over. Maar Liliane, de zus van Cesar, zei dat dit een goede buurt was en dichtbij de wijk El Poblado, wat eigenlijk de wijk is die wordt aangeraden om te verblijven. Hier heb ik zelf de regie eigenlijk een beetje uit handen gegeven, niets voor mij. We gaan met de lift 7 hoog en lopen een gang door. Yeison zegt: het lijkt hier wel een gevangenis. We zijn iets te vroeg en ze zijn nog aan het schoonmaken. We mochten er ook pas om 15 uur in dus geen probleem we wachten wel op de gang. Wanneer we naar binnen mogen slaat ons de schoonmaaklucht op de longen. Het is een heel klein appartement. Voor Yeison en Leimar is er een kamer met een bed met onderschuifbed. Ik besluit het bed maar gelijk op te maken maar ik krijg het bed er niet helemaal onder uit. De kamer is te klein om het bed te groot. Op deze manier lukt het me echt niet om het hoeslaken om de matras te krijgen. Ik merk ook aan Remco dat we er niet echt blij van worden en dan hakken we uiteindelijk de knoop door. Heel erg jammer van het geld maar we gaan iets anders regelen. Gelukkig hebben we internet en zien een hotel in El Poblado. We appen de eigenaar dat we weggaan, heel erg lullig natuurlijk maar het is ook onze vakantie. We zitten overal heel erg ver van af en we verblijven hier toch 4 nachten. Met de taxi naar een hotel dus. Dan ook maar gelijk met zwembad. Heerlijk en 's ochtends gewoon een ontbijtbuffet. We zijn gelukkig niet zo verwend, hahaha. 's Middags lopen we naar een hele grote shoppingmall Santa Fé bij ons in de buurt. Het is de laatste dag van Feria de las Flores (bloemenfestival) en in deze shoppingmall is een gigantisch groot kunstwerk te zien van twee kolibriies. Helemaal gemaakt van bloemen. Echt prachtig om te zien.

1. Jeanet:
    9 augustus 2018
    Goede keuze gemaakt vooral als je er een paar dagen verblijft. Doe voorzichtig 😘
  2. Liane:
    10 augustus 2018
    Heel verstandig als je er niet een goed gevoel bij hebt om ergens anders heen te gaan. Zoals je zelf ook al zegt het is ook nog eens je vakantie en daar wil je lekker van genieten.
    Nu jullie samen zijn zonder gids goed op elkaar passen en voorzichtig zijn 😘
  3. Immy:
    10 augustus 2018
    Wegwezen daar, groot gelijk.
    Is het ook erg warm daar steeds of valt dat mee?🌞🌞😘😘
  4. Saskia:
    11 augustus 2018
    Goed van je dat je naar je eigen gevoel luistert, en even in een hotel is ook heerlijk , bijkomen van alle verhalen en indrukken 😘😘😘😘